4.6.2016.- Izložba zvuka Mirne Shourgot: Vidim zvuk

krugovi fotka
Dragi prijatelji,
pozivamo vas na otvorenje izložbe zvuka Mirne Shourgot “Vidim zvuk” u Subotu 4.6.2016. u 20h u Greti, Ilica 92, Zagreb.
Izložba zvuka Mirne Shourgot : Vidim zvuk

Batina Skela: Marko Ercegović fotografija , Mirna Shourgot audio
Ples: Alem Korkut video animacija, Mirna Shourgot audio animacija
Klatno: Ivana Jelavić video, režija, scenario i izvedba, Mirna i Orest Shourgot, audio interpretacija
Skica za predstavu: Ivana Miletić-Piškor ples, glazba Mirna Shourgot
Odsutnost želje za determinacijom glazbe, ujedno je razlog je što ni ovaj tekst o glazbi ne želi definirati što je glazba jest. Budući da ništa nije određeno, čekamo trenutak kada nevidljiva, a prisutna postaje ono što iznova otkrivamo. Riječ je ovdje o inovaciji, o suradnji, o glazbi ravnopravno isprepletenoj s vizaulnošću, tekstom, o nekom novom glazbenom slučaju, u varijanti interdisciplinarnih umjetničkih praksi kojima dolazi trenutak.
Slučajna kompozicija ptica na žicama. Pogled i okidač. Motiv koji vapi za notnim zapisom. No, poziv fotografa Marka Ercegovića da se pročitaju note, ne završava na doslovnom čitanju rasporeda ptica na žicama. Ono što Mirna vidi je Markov pogled, fotografski fokus, u kojem ne postoji ograničenje formom, dotjerivanje, u kojem su stvari zatečene kakve jesu. Ptice su doletite i rasporedile se na žicama. Notni zapis dolazi kako ga Mirna čuje na prvu, slobodno, bez čitanja i konstruiranja, najednom. Note slobodnom formom pronalaze sebi tempo, proporcije trajanja, mjesto na žici. Tako je nekonvencionalna partitura proizašla iz slobodnog leta i zaustavljanja. Od oka, izbjegavanjem namjere, dobili smo čisti cageovski slučaj. Sliku po zvuku. Zvuk po slici. Nema glazbene operacije po vizualnoj kompoziciji, isto kao što kod fotografa nema režije. Isti je to postupak, isti jezik, isti svijet, slobodan, nesputan, neplaniran, jedinstvena partitura na prvu. Mirnina slobodna nedeterminirana forma, posveta slučajnosti.
Svijest fotografa o zvuku kao integralnom dijelu rada, pojačana je fotografijom Mirne za klavirom. Detalj koji podcrtava važnost i prisutnost nevidljiog (zvuka).
Drugi je slučaj ponovo snimka zatečene situacije, kamenčića pijeska koji je zapleten u niti paučine i vrti se nošen vjetrom. Video i audio animacija Ples u kojem zrno pijeska na vjetru, iako u malim amplitudama, neudaljavajući se puno od svoje početne pozicije unutar statičnog kadra, pleše. Mirna u svom profesionalnom životu u glazbeno-plesnoj školi sklada za pokret, no sada ide korak dalje, glazbom animira na razini iza vidljivog, ujedno promišlja o prvotnom vizualno umjetničkom postupku Alema Korkuta i autorskoj ideji i interpretira je mediju glazbe, u kojem upravo taj untrašnji zvuk čini pokret potpunim. Mirna ne prati pokret doslovno, ona čuje pokret življe, animira zvukom ono nevidljivo, unutrašnje. Udahnula je kamenčiću dušu i kao da čujemo ritam oživjelih uspomena koje na površinu isplivavaju u jednom dahu, kao što glazba navire i preplavljuje kadar.
Video rad Pendulum (Klatno) glazbeno su interpretirali Mirna (klavir) i Orest Shourgot (violina). Otkucavanjem ritma klatnom na početku i kraju ponavlja se vizualna centralna kompozicija kadra. Naslov, vizualni i glazbeni motiv klatna uokviruje glazbenu priču klavira i violine kroz koji pratimo unutrašnja stanja autorice video rada Ivane Jelavić. Dok pripreme protagonistice u vjenčanici prati klavir, kontinuiranim umotavanjem u veo uređivanje postepeno prelazi u zatvaranje. To umotavanje prema unutra snažno interpretira violina koja ujedno naglašava izmještanja odvajanje od stvarnog i pojavnog prema onom unutrašnjem. Zatvorena simetrična vizualna i glazbena forma podržava suzdržanost lika, dok melodija razotkriva emocionalnu unutarnju dramu, koja se kreće od optimistične melodije do mučnog zvuka. U radu video i zvuk čine cjelinu pred kojim je teško ostati ravnodušan i ne čuti neizgovoreno.

Nešto što trenutno radi Mirna je skica za predstavu, glazba za riječi, skica za krugove. Ponavljajući riječi predstave „moram izaći iz ovog kruga“ vrti se i sinestetično kazališno tkivo…glazba za riječi, glazba za glas, ples na glazbu, ples na riječ, isprepletena kružna analogija. Krug iz kojeg treba izaći.
Padaju mi na pamet obrnuti postupci, oni od zvuka ka slici. Animacija zvuka, vizualna i verbalna partitura, raspolaganje mnoštvom mogućnosti.
Davorka Perić

.