Greta Rijeka – 21.6.2013. – PULP 4 extended play_ Nepoznate porukeGreta Rijeka – 21.6.2013. – PULP 4 extended play_ Nepoznate poruke

greta_rijeka
Pozivamo vas na otvorenje Grete u Rijeci. Program započinjemo otvorenjem izložbe PULP 4 extended play u petak, 21.6.2013. u 20.00 sati u Greti, Riva 12-14 Rijeka.

PULP 4 extended play
izložba studentica i studenata Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci
petak 21.6. u 20.00 sati_Greta_Riva 12-14_Rijeka

objekti za tijelo i prostor performans video fotografije
mentor: Nenad Roban
prostor: Greta, Riva 12-14 Ri
otvorenje: 21.6. u 20.00 sati
izložba traje do 28.6.
dnevno od 17.00 do 20.00

Nepoznate poruke

Koliko daleko i dugo, je potrebno udaljiti se od nečega kako bi se to moglo sagledati i vratiti se, na vrijeme, s namjerom da se nešto promijeni?
Tijelom i svime što ono sadrži sudjelujemo u brojnim promjenama pretvarajući ga povremeno u zajedničko, društveno tijelo. Koristimo ga za isticanje naše osobnosti, ali značajnije pomake ćemo učiniti ukoliko povremeno zanemarimo osobne želje i zahtjeve te ga upotrijebimo u kreativno-komunikativnom činu koji ćemo podijeliti s određenim osobama u nekom zadanom, ili slučajnom prostoru. Na taj način se uključujemo u društvenu aktivnost koja može djelotvorno ukazivati i rješavati vrlo različite i zahtjevne komunikacijske probleme. Ukoliko prihvatimo tumačenje o nakitu koje tvrdi da je pozitivna misao upućena drugoj osobi najljepši nakit (a što je moja teza još iz 1992.), tada je kvalitetna, pozitivna komunikacija s okolinom i želja da se umjetničkom aktivnošću pokrenu promjene u svrhu poboljšanja kvalitete života, svakako najljepši ukras koji je moguće stvoriti.
Projekt Nepoznate poruke zamišljen je kao djelovanje u prostoru u kojem u određenom trenutku boravi tijelo te ga već svojim prisustvom aktivno koristi za komunikaciju i odašiljanje različitih poruka. Tijekom povijesti ukrasi su uglavnom bili namijenjeni osobama koje su pomoću njih željele istaknuti svoju društvenu vrijednost; osim toga, u velikoj su mjeri poticali egocentrizam. Proširivanje svijesti o ukrasu koji se širi u prostor i animira gledatelja da se uključi u taj potencijalno senzualni događaj pridonosi drugačijem sagledavanju same uloge kreativnog čina, jer nakit/ukras nije više upućen na isticanje osobnosti korisnice/korisnika već na vrijednost kreativnog postupka i naglašavanje njegove važnosti za život društvene zajednice.
U tom istodobnom osvajanju prostora i prisvajanju pažnje gledatelja mogu biti korištena sva poznata umjetnička sredstva i mediji kako bi poruka o ukrašavanju bila što djelotvornije prenesena i objašnjena. Poruka mora jasno upućivati na nova razmišljanja i poticati diskusiju o svrsishodnosti ukrašavanja te njegova problematiziranja u društvenom kontekstu na isti način kao što to čini spekulativni ili kritički dizajn na svom području.
Temeljno pitanje koje proizlazi iz ovakvog načina djelovanja glasi: koja je uloga nematerijalnog nakita u ljudskom životu? Odnosi među ljudima – među kojima naglašavam emocije i govor – nematerijalni su ukrasi i njihov značaj zasigurno premašuje uobičajene materijalne vrijednosti koje služe kao potvrda emocionalnih stavova i promjene komunikacijskih obrazaca. Umjetnički čin služi za ukazivanje na vrijednosti u međuljudskim odnosima koje su otuđenjem, ponajprije zbog potrošačkog načina života, u polaganom nestajanju.

Nenad Roban