11.2.2019. Aleksandar Bezinović – Površni rezovi

51541373_2293170557360473_2171780733260005376_n

Pozivamo vas na otvorenje izložbe Aleksandra Bezinovića
Površni rezovi
Ponedjeljak 11.02.2019 / Greta, Ilica 92, Zagreb / 20h

Tematska cjelina izložena u Galeriji Greta pod nazivom «Površni rezovi», sastavljena je od serije slika na platnu i intervencija na «ready made» print reprodukcijama. Izloženi radovi prikazuju preobrazbu jednog te istog motiva koji je vizualno dominantan, a manifestira se u ponavljanju crnih vijugavih formi razvijenih iz kaligrafskog poteza u minimalistički znak. Ishodište svake forme/znaka je geometrijska shema sastavljena od kružnica koje određuju početne proporcije unutar koordinatnog sustava.
Ta faza rada oslanja se na modele istovremeno preuzete iz mističnih tradicija i znanstvenih teorija. Preslagivanjem dijelova motiva nastaju slobodnije kompozicije koje iz ezoteričnog prelaze u dekorativno. Njihova dinamika se više ne zasniva na predvidivom kretanju neprekinutog poteza već na svojevrsnom sparingu formi unutar formata kojima se otvara spektar mogućnosti dok god proces traje. Slikarski dio rada na platnima prvenstveno je fizički postupak, vidljiv u promjenama strukture boje i tragovima mehaničkih intervencija po površini radova. Slojevi boje, pigmenta i lakova koji se međusobno isprepliću dokumentiraju određenu povijest slike, njen razvoj i traženje identiteta kroz likovno-dijalektički niz.

Crteži i intervencije na print reprodukcijama započeti su za vrijeme umjetničke rezidencije u Lisabonu 2018. godine. Sve reprodukcije korištene u tih mjesec dana boravka pronađene su na odlagalištima ili kupljene za par eura na sajmu Feira da Ladra koji je lisabonski pandan zagrebačkom Hreliću. Ista praksa nastavljena je i nakon povratka u Zagreb sa predlošcima iz obiteljske ostavštine uglavnom anonimnih printeva što su završili po podrumima izopćeni od svoje dekorativne funkcije. U egzistenciju potrošačkog objekta (kopije, reprodukcije) intervenirano je autorskim postupkom konstrukcije i dekonstrukcije znaka kojemu nije cilj da dodatno ispuni prostor postojeće slike, već da stvori negativnu dimenziju i postane svojevrsna mjera praznine unutar zadanog formata. Za razliku od postupka primjenjenog na slikama, intervencije tintom na reprodukcijama transcendiraju dekorativni predmet u predmet s prividom tajne, skrivene stvarnosti.